ՍՏՈՄԱՏՈԼՈԳԻԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԱՌԱՆՁՆԱՀԱՏԿՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ԵՎ ԴԱՍԱՎԱՆԴՄԱՆ ՄԵԹՈԴԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ COVID-19 ՀԱՄԱՎԱՐԱԿԻ

##article.authors##

  • ԼԱՐԻՍԱ ԱՎԵՏԻՍՅԱՆ ASPU
  • ԼԱԶԱՐ ԵՍԱՅԱՆ
  • ԱՐՏԱԿ ՀԵԲՈՅԱՆ
  • ԱՆՆԱ ԱՎԵՏԻՍՅԱՆ

DOI-:

https://doi.org/10.24234/scientific.v1i43.8

Հիմնաբառեր-:

COVID-19, ստոմատոլոգիական կրթություն, հանրային առողջություն, հեռավար ուսուցում, դասավանդման մեթոդաբանություն

Վերացական

Հոդվածում քննարկվում է COVID-19 համավարակով պայմանավորված բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում՝ մասնավորապես ստոմատոլոգիայի ոլորտում, կրթության կազմակերպման հարցը և դրա առանձնահատկությունները։ Այս նպատակով կատարված վերլուծություններն ու ուսումնասիրությունները պայմանավորում են հոդվածի նորույթը։  

Ամբողջ աշխարհում COVID-19-ը լուրջ մարտահրավեր է առողջապահության մասնագետների, կրթական հաստատությունների, դասավանդողների, ինչպես նաև կրթություն ստացող ուսանողների համար: COVID-19 համավարակի բռնկումը ստեղծեց դժվարություններ ստոմատոլոգիական ոլորտում՝ կլինիկական և կրթական տեսակետներից: Սակայն, ներկայումս տեխնոլոգիաները թույլ են տալիս արդիականացնել դասավանդման մեթոդները՝ որդեգրելով թվային հայեցակարգեր: Այս ամենը հնարավորություն է ստեղծում դասավանդումը կազմակերպել հեռավար եղանակով: COVID-19 ճգնաժամը ցույց տվեց նաև, որ բուհերը անպատրաստ էին կրթության մեթոդաբանության կտրուկ փոփոխությանը: Ավելին, համընդհանուր կրթական ոլորտը թերագնահատել է նորարարական տեխնոլոգիաները և համացանցի կարևորությունը կրթության տրամադրման հարցում: Համավարակը մեզ ստիպեց վերարժևորել կրթության կազմակերպման մեթոդաբանությունը և կիրառել նոր գործիքներ այս ոլորտում՝ դրանք կիրառելով համավարակի բացակայության պայմաններում նույնպես: Ավելին, նշված մեթոդաբանության ճիշտ կիրառումը կնպաստի COVID-19 համավարակով պայմանավորված սթրեսի հաղթահարմանը: Թեև կլինիկական առարկաների դասավանդման տեսակետից հեռավար կրթությունը ոչ լիարժեք է, այնուամենայնիվ ստեղծված իրավիճակում այն լավագույն լուծումն է կրթության անընդահտությունն ապահովելու համար: Ավելի ուշ գործնական կլինիկական աշխատանքների կատարման դժվարությունները հաղթահարվեցին հիբրիդային կրթության ներդրմամբ՝ առկա բաղադրիչի կիրառմամբ:

Հղումներ

Araújo, F. J. D. O., de Lima, L. S. A., Cidade, P. I. M., Nobre, C. B., & Neto, M. L. R. (2020). Impact Of Sars-Cov-2 And Its Reverberation In Global Higher Education And Mental Health. Psychiatry Research, 288, 112977. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112977 DOI: https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112977

Barabari, P., & Moharamzadeh, K. (2020). Novel Coronavirus (COVID-19) and Dentistry–A Comprehensive Review of Literature. Dentistry Journal, 8(2), 53. https://doi.org/10.3390/dj8020053 DOI: https://doi.org/10.3390/dj8020053

Buchanan, J. A. (2004). Experience with Virtual Reality-Based Technology in Teaching Restorative Dental Procedures. Journal of Dental Education, 68(12), 1258–1265. https://doi.org/10.1002/j.0022-0337.2004.68.12.tb03875.x DOI: https://doi.org/10.1002/j.0022-0337.2004.68.12.tb03875.x

Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020).The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, 112934. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934 DOI: https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112934

Coulthard, P. (2020). Dentistry and coronavirus (COVID-19) - moral decision-making. British Dental Journal, 228(7), 503–505.

Emami, E. (2020). COVID-19: Perspective of a Dean of Dentistry. JDR Clinical & Translational Research, 5(3), 211–213. https://doi.org/10.1177/2380084420929284 DOI: https://doi.org/10.1177/2380084420929284

Fernandes, C. I., Bonan, R. F., Bonan, P. R., Leonel, A. C., Carvalho, E. J., de Castro, J. F., & Perez, D. E. (2018). Dental Students’ Perceptions and Performance in Use of Conventional

Guo, Y. R., Cao, Q. D., Hong, Z. S., Tan, Y. Y., Chen, S. D., Jin, H. J., Tan, K. S., Wang, D. Y., & Yan, Y. (2020). The origin, transmission and clinical therapies on coronavirus disease 2019 (COVID-19) outbreak – an update on the status. Military Medical Research, 7(1). https://doi.org/10.1186/s40779-020-00240-0 DOI: https://doi.org/10.1186/s40779-020-00240-0

Halpin, P. A., & Lockwood, M. K. K. (2019). The use of Twitter and Zoom videoconferencing in healthcare professions seminar course benefits students at a commuter college. Advances in Physiology Education, 43(2), 246–249. https://doi.org/10.1152/advan.00017.2019 DOI: https://doi.org/10.1152/advan.00017.2019

Heboyan, A. (2020). Changes in the Parameters of Gingival Crevicular Fluid in Masticatory Function Restoration by Various Prosthodontic Constructions. International Journal of Pharmaceutical Research, 12(02). https://doi.org/10.31838/ijpr/2020.12.02.280 DOI: https://doi.org/10.31838/ijpr/2020.12.02.280

Heboyan, A. G. (2019). Marginal and internal fit of fixed prosthodontic constructions: a literature review. International Journal of Dental Research and Reviews. https://doi.org/10.28933/ijdrr-2019-06-1105 DOI: https://doi.org/10.28933/ijdrr-2019-06-1105

Heboyan, A., Avetisyan, A., Karobari, M. I., Marya, A., Khurshid, Z., Rokaya, D., Zafar, M. S., & Fernandes, G. V. D. O. (2022). Tooth root resorption: A review. Science Progress, 105(3), 003685042211092. https://doi.org/10.1177/00368504221109217 DOI: https://doi.org/10.1177/00368504221109217

https://doi.org/10.1038/s41415-020-1482-1 DOI: https://doi.org/10.1038/s41415-020-1482-1

Iyer, P., Aziz, K., & Ojcius, D. M. (2020). Impact of COVID-19 on dental education in the United States. Journal of Dental Education, 84(6), 718–722. https://doi.org/10.1002/jdd.12163 DOI: https://doi.org/10.1002/jdd.12163

Lu, R., Zhao, X., Li, J., Niu, P., Yang, B., Wu, H., Wang, W., Song, H., Huang, B., Zhu, N., Bi, Y., Ma, X., Zhan, F., Wang, L., Hu, T., Zhou, H., Hu, Z., Zhou, W., Zhao, L., Tan, W. (2020). Genomic characterisation and epidemiology of 2019 novel coronavirus: implications for virus origins and receptor binding. The Lancet, 395(10224), 565–574. https://doi.org/10.1016/s0140-6736(20)30251-8 DOI: https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30251-8

Mardani, M., Cheraghian, S., Naeeni, S. K., & Zarifsanaiey, N. (2020). Effectiveness of virtual patients in teaching clinical decision-making skills to dental students. Journal of Dental Education, 84(5), 615–623. https://doi.org/10.1002/jdd.12045 DOI: https://doi.org/10.1002/jdd.12045

Martin, N., Lazalde, O. M., Stokes, C., & Romano, D. (2012). An evaluation of remote communication versus face-to-face in clinical dental education. British Dental Journal, 212(6), 277–282. https://doi.org/10.1038/sj.bdj.2012.226 DOI: https://doi.org/10.1038/sj.bdj.2012.226

Marya, A., Venugopal, A., Karobari, M. I., & Heboyan, A. (2022). Computer Vision Syndrome: Will the Pandemic Lead to Eye Problems for Dentists? Pesquisa Brasileira Em Odontopediatria e Clínica Integrada, 22. https://doi.org/10.1590/pboci.2022.009 DOI: https://doi.org/10.1590/pboci.2022.009

Meng, L., Hua, F., & Bian, Z. (2020). Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Emerging and Future Challenges for Dental and Oral Medicine. Journal of Dental Research, 99(5), 481–487. https://doi.org/10.1177/0022034520914246 DOI: https://doi.org/10.1177/0022034520914246

Oliveira de, M. L. B., Verner, F. S., Kamburoğlu, K., Silva, J. N. N., & Junqueira, R. B. (2019). Effectiveness of Using a Mobile App to Improve Dental Students’ Ability to Identify Endodontic Complications from Periapical Radiographs. Journal of Dental Education, 83(9), 1092–1099. https://doi.org/10.21815/jde.019.099 DOI: https://doi.org/10.21815/JDE.019.099

Passos, K., Leonel, A., Bonan, P., Castro, J., Pontual, M., Ramos-Perez, F., & Perez, D. (2020). Quality of information about oral cancer in Brazilian Portuguese available on Google, Youtube, and Instagram. Medicina Oral Patología Oral y Cirugia Bucal, e346–e352. https://doi.org/10.4317/medoral.23374 DOI: https://doi.org/10.4317/medoral.23374

Peng, X., Xu, X., Li, Y., Cheng, L., Zhou, X., & Ren, B. (2020). Transmission routes of 2019-nCoV and controls in dental practice. International Journal of Oral Science, 12(1). https://doi.org/10.1038/s41368-020-0075-9 DOI: https://doi.org/10.1038/s41368-020-0075-9

Perez da C., D. E., Passos, K. K. M., Machado, R. A., Martelli-Junior, H., & Bonan, P. R. F. (2020). Continuing education in oral cancer during coronavirus disease 2019 (covid-19) outbreak. Oral Oncology, 105, 104713. https://doi.org/10.1016/j.oraloncology.2020.104713 DOI: https://doi.org/10.1016/j.oraloncology.2020.104713

Phan, T. (2020). Novel coronavirus: From discovery to clinical diagnostics. Infection, Genetics and Evolution, 79, 104211. https://doi.org/10.1016/j.meegid.2020.104211 DOI: https://doi.org/10.1016/j.meegid.2020.104211

Prati, C., Pelliccioni, G. A., Sambri, V., Chersoni, S., & Gandolfi, M. G. (2020). COVID‐19: its impact on dental schools in Italy, clinical problems in endodontic therapy and general considerations. International Endodontic Journal, 53(5), 723–725. https://doi.org/10.1111/iej.13291 DOI: https://doi.org/10.1111/iej.13291

Quinn, B., Field, J., Gorter, R., Akota, I., Manzanares, M., Paganelli, C., Davies, J., Dixon, J., Gabor, G., Amaral Mendes, R., Hahn, P., Vital, S., O’Brien, J., Murphy, D., & Tubert‐Jeannin, S. (2020). COVID‐19: The immediate response of european academic dental institutions and future implications for dental education. European Journal of Dental Education, 24(4), 811–814. https://doi.org/10.1111/eje.12542 DOI: https://doi.org/10.1111/eje.12542

Rojo, M. G., García, G. B., Mateos, C. P., García, J. G., & Vicente, M. C. (2006). Critical Comparison of 31 Commercially Available Digital Slide Systems in Pathology. International Journal of Surgical Pathology, 14(4), 285–305. https://doi.org/10.1177/1066896906292274 DOI: https://doi.org/10.1177/1066896906292274

Sabino-Silva, R., Jardim, A. C. G., & Siqueira, W. L. (2020). Coronavirus COVID-19 impacts to dentistry and potential salivary diagnosis. Clinical Oral Investigations, 24(4), 1619–1621. https://doi.org/10.1007/s00784-020-03248-x DOI: https://doi.org/10.1007/s00784-020-03248-x

Saqr, M., Nouri, J., Vartiainen, H., & Malmberg, J. (2020). What makes an online problem-based group successful? A learning analytics study using social network analysis. BMC Medical Education, 20(1). https://doi.org/10.1186/s12909-020-01997-7 DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-020-01997-7

Srimaneepong, V., Heboyan, A., Zafar, M. S., Khurshid, Z., Marya, A., Fernandes, G. V. O., & Rokaya, D. (2022). Fixed Prosthetic Restorations and Periodontal Health: A Narrative Review. Journal of Functional Biomaterials, 13(1), 15. https://doi.org/10.3390/jfb13010015 DOI: https://doi.org/10.3390/jfb13010015

Tang, W., Hu, T., Hu, B., Jin, C., Wang, G., Xie, C., Chen, S., & Xu, J. (2020). Prevalence and correlates of PTSD and depressive symptoms one month after the outbreak of the COVID-19 epidemic in a sample of home-quarantined Chinese university students. Journal of Affective Disorders, 274, 1–7. https://doi.org/10.1016/j.jad.2020.05.009 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jad.2020.05.009

Tantawi el M. M., Abdelsalam, M. M., Mourady, A. M., & Elrifae, I. M. (2015). e-Assessment in a Limited-Resources Dental School Using an Open-Source Learning Management System. Journal of Dental Education, 79(5), 571–583. https://doi.org/10.1002/j.0022-0337.2015.79.5.tb05917.x DOI: https://doi.org/10.1002/j.0022-0337.2015.79.5.tb05917.x

Ներբեռնումներ

Հրապարակված

2022-08-24

Թողարկում

Բաժին

Articles