ՈՒՇԱԴՐՈՒԹՅԱՆ ԲԱՇԽՈՒՄԸ ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱՅԻ ՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ԳՈՐԾԸՆԹԱՑՈՒՄ

##article.authors##

  • ԳԱԳԻԿ ՊՈՂՈՍՅԱՆ ՀՊՄՀ
  • ԱՐԱՔՍՅԱ ՄԿՐՏՉՅԱՆ

DOI-:

https://doi.org/10.24234/scientific.v1i48.197

Հիմնաբառեր-:

ուշադրություն, ուշադրության բաշխում, մաթեմատիկայի ուսուցում, սմարթհեռախոսների ազդեցություն

Վերացական

Հանրակրթական առարկաներից հատկապես մաթեմատիկայի ուսուցման գործընթացն առավելագույն ուշադրություն է պահանջում, ընդ որում թե՛ աշակերտից, թե՛ ուսուցչից: Հասկացությունների, սահմանումների, հատկությունների, թեորեմների, դրանց ապացուցումների ըմբռնումը սովորաբար պահանջում է ուշադրության մեծ ռեսուրս: Հոդվածում ներկայացված են ժամանակակից տեխնոլոգիաների բացասական ազդեցությունը փաստող փորձերի արդյունքներ, որոնցով հիմնավորվում են, որ սմարթ հեռախոսների առկայությունը, նրանցում տարբեր հարթակներով ստացվող կարճ հաղորդագրությունները, կլիպային ընկալումների շնորհիվ դեֆորմացված մտածողությունն էականորեն փոքրացնում են մարդու ուշադրության ազատ ծավալն ու իջեցնում զգոնությունը: Եվ սմարթհեռախոսների առկայությունը լսարանում, թե´ ուսուցչի, և թե´ աշակերտների մոտ հանգեցնում է նրանց ուշադրության էական նվազմանը: Սա անպայմանորեն բացասաբար է անդրադառնում երեխայի ուսման որակի վրա: Երեխայի՝ յուրաքանչյուր հեռախոսը ձեռքը վերցնելու արդյունքում միջինում նա կորցնելու է առնվազն 15 րոպե, իսկ մինչ այդ կատարած աշխատանքի վրա ամբողջապես կենտրոնանալու համար 23 րոպե ժամանակ, արդյունքում նվազեցնելով ուշադրությունն ու մեծացնելով հոգնածությունը: Ուսուցիչների հարցում ևս կարևոր է դառնում դասի ընթացքում հեռախոսից հեռու լինելը և չօգտվելը, հատկապես երիտասարդ ուսուցիչների պարագայում, որոնց ստացած ծանուցումների քանակն ավելի մեծ է օրվա առաջին կեսին, ինչը հիմնականում համընկնում է դասի հետ:

Վերոնշյալ հիմնավորումներից բխում են նաև դասագրքերի մեջ լրացուցիչ նյութերի՝ QR կոդերով ներկայացման բացասական հետևանքները։ Հատկապես, որ այդ QR-ների տակ դրված տեղեկությունները մաթեմատիկական կրթությամբ ոգևորված, և ընդհանրապես միջինից բարձր առաջադիմությամբ աշակերտներին են հետաքրքրելու։

Հղումներ

American Psychological Association (2020). Technology and mental focus: The impact of notifications on concentration. https://www.apa.org/news/press/releases/2020/

Apple Inc. (2020). iOS usage and notification trends: 2020 consumer behavior analysis. Apple Newsroom. https://www.apple.com/newsroom/

Child Mind Institute (2023). FOMO and digital anxiety in adolescents: The impact of notifications on mental health (Annual Report). https://childmind.org/report/2023-fomo-study

Common Sense Media (2021). The Common Sense Census: Media use by tweens and teens, 2021. https://www.commonsensemedia.org/research/the-common-sense-census-media-use-by-tweens-and-teens-2021

Davidson B. I., Ellis, D. A., & Shaw, H. (2018). Digital distractions: The impact of smartphone notifications on post-task behavior. Journal of Behavioral Addictions, 7(3), 678–689. https://doi.org/10.1556/2006.7.2018.72

Deloitte (2020). Global mobile consumer survey 2020: Connectivity and mobile trends. Deloitte Insights. https://www2.deloitte.com/global/en/insights/industry/technology/technology-media-and-telecom-predictions/2020/global-mobile-consumer-survey.html

Google (2020). Android notification usage trends: 2020 data insights. Google Developers Blog. https://android-developers.googleblog.com/

Hadamard J. (1959). Essai sur la psychologie de l’invention dans le domaine mathématique [An essay on the psychology of invention in the mathematical field]. Paris.

Kahneman D. (1973). Attention and effort. Prentice Hall.

Land G., & Jarman B. (1992). Breakpoint and beyond: Mastering the future today. HarperCollins.

Larsson A., Coventry L., & Briggs P. (2015). The impact of smartphone notifications on daily focus: A study of interruption and cognitive load. Journal of Behavioral Information Technology, 34(8), 789–801. https://doi.org/10.1080/0144929X.2015.1019567

LeBourgeois M. K., Hale L., Chang A.-M., Akacem L. D., Montgomery-Downs, H. E., & Buxton O. M. (2017). Digital media and sleep in childhood and adolescence. Pediatrics, 140(Suppl 2), S92–S96. https://doi.org/10.1542/peds.2016-1758J

Lembke A., Johnson R., & Chen L. (2020). The "scrolling" phenomenon: Behavioral patterns following intentional smartphone use. Journal of Behavioral Technology, 15(4), 234–250. https://doi.org/10.1177/2050157920971234

Mark G., Gudith D., & Klocke U. (2008). The cost of interrupted work: More speed and stress. Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, 107–110. https://doi.org/10.1145/1357054.1357072

Ofcom (2023). Children and parents: Media use and attitudes report 2023. https://www.ofcom.org.uk/research-and-data/media-use-and-attitudes

Ophir E., Nass C., & Wagner A. D. (2009). Cognitive control in media multitaskers. Proceedings of the National Academy of Sciences, 106(37), 15583–15587. https://doi.org/10.1073/pnas.0903620106

Pew Research Center (2022, August 10). Teens, social media, and technology 2022. https://www.pewresearch.org/internet/2022/08/10/teens-social-media-and-technology-2022/

RescueTime (2019). Digital distraction report 2019: Understanding unproductive smartphone behaviors. RescueTime Blog. https://www.rescuetime.com/blog/digital-distraction-2019

RescueTime (2019). The state of smartphone notifications in 2019: Daily distractions and peak hours. RescueTime Blog. https://www.rescuetime.com/blog/smartphone-notifications-2019

RescueTime (2020). The impact of social media sessions on productivity: A study of 50,000 users. RescueTime Blog. https://www.rescuetime.com/blog/digital-distraction-2020

Rideout V., Fox S., Peebles A., & Robb M. B. (2020). Social media notifications and adolescent well-being: A study of concentration, sleep, and platform engagement. Journal of Adolescent Health, 67(5), 789–800. https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2020.06.012

Smith J., Johnson A. & Williams B. (2020). Notification fatigue: The impact of frequent notifications on user engagement and well-being. Journal of Experimental Psychology: Applied, 26(2), 150–165. https://doi.org/10.1037/xap0000256

Smith J., Johnson, R. & Lee M. (2022). Digital fatigue: The impact of short-form video consumption on cognitive performance and subjective exhaustion. Journal of Applied Psychology, 107(6), 1020–1035. https://doi.org/10.1037/apl0000999

Smith J., Patel R. & Thompson L. (2021). Triggers of digital multitasking: The role of notifications and habitual smartphone use. Journal of Behavioral Addictions, 10(3), 456–470. https://doi.org/10.1556/2006.2021.00032

UNESCO (2022). Global education monitoring report 2022: Technology in education — A tool on whose terms? https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000385723

Ward A. F., Duke K., Gneezy A. & Bos M. W. (2017). Brain drain: The mere presence of one’s own smartphone reduces available cognitive capacity. Journal of the Association for Consumer Research, 2(2), 140–154. https://doi.org/10.1086/691462

Wilmer H. H., Sherman L. E., & Chein J. M. (2021). The cognitive cost of endless scrolling: Short-form video platforms and working memory. Journal of Experimental Psychology: Applied, 27(4), 720–735. https://doi.org/10.1037/xap0000389

Yardi S., Schoenebeck S. & Ellison N. B. (2013). The "Facebook Effect": Cognitive costs of brief social media use. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(12), 894–900. https://doi.org/10.1089/cyber.2012.0711

Ներբեռնումներ

Հրապարակված

2025-06-02

Թողարկում

Բաժին

Articles