ԳԼՈԲԱԼ ՊԱՆԴԵՄԻԱՅԻ ԺԱՄԱՆԱԿ ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ ԱՆՕԳՆԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ԶԳԱՑՈՒՄԸ ՇՏԿԵԼՈՒ ՄԱՆԿԱՎԱՐԺԱԿԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐԸ
DOI-:
https://doi.org/10.24234/scientific.v1i43.1Հիմնաբառեր-:
հոգեկան առողջություն, արտակարգ իրավիճակ, աղետ, համաճարակ, սթրես, նախադպրոցական տարիքի երեխաՎերացական
Հոդվածում ներկայացված են նախադպրոցական տարիքի երեխաների հոգեկան առողջության բնագավառում ուսուցիչների, հոգեբանների և ծնողների մասնագիտական զարգացման բովանդակությունը, ձևերը և մեթոդները: Ապացուցված է, որ երեխաների դաստիարակության և շրջակա միջավայրի զարգացման վրա ավելի շատ գործոններ են ազդում, քան բնածինը։ Երեխայի մտավոր զարգացման մեջ հիմնական որոշիչ դերի ուսումնասիրությունը ներկայացված է առարկաների և նշանների համակարգերի տեսքով։ Երեխաների ներդաշնակ զարգացումը մեծապես կախված է նրանց հոգեկան առողջությունից, ուստի հոգեկան առողջության ձևավորման խնդիրը դեռևս արդիական է:
Կենտրոնանալով գլոբալ մեղմացման միջոցառումների և COVID-19 համաճարակի տնտեսական ազդեցության և արագ փոփոխվող իրավիճակի վրա, լրատվամիջոցներում և հասարակության մեջ ամբողջ խոսակցությունը կենտրոնացած է միայն հիվանդության առաջացման վրա, մինչդեռ մեծ քանակությամբ տեղեկատվություն ընկնում է երեխաների վրա։ Պարզվել է, որ առօրյա կյանքում և սոցիալական միջավայրում մեծահասակների կողմից սթրեսի և անհանգստության «փոխանցումը» երեխաներին, իր բոլոր փոփոխություններով հանդերձ, կարող է օգնել հաղթահարելու դժվարին իրավիճակները, եթե ծնողները խուսափեն զգացմունքների և իրադարձությունների մասին դժվար խոսակցություններից, մտահոգություններ հայտնելուց։
Հղումներ
Brooks S.K, Webster R.K, Smith L.E, et al., (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. The Lancet, 395(10227), 912–920. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30460-8. DOI: https://doi.org/10.1016/S0140-6736(20)30460-8
Dalton L, Rapa E, Ziebland S, et al., (2019). Communication with children and adolescents about the diagnosis of a life-threatening condition in their parent. The Lancet, 393(10176), 1164–1176. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(18)33202-1. DOI: https://doi.org/10.1016/S0140-6736(18)33202-1
Danese A, Smith P, Chitsabesan P, Dubicka B. (2019). Child and adolescent mental health amidst emergencies and disasters. The British Journal of Psychiatry, 216(3), 159–162. https://doi.org/10.1192/bjp.2019.244. DOI: https://doi.org/10.1192/bjp.2019.244
Dubrovina I. V., Andreeva A.D., Vohmyanina T.V. (2000). Psihicheskoe zdorov’e detej i podrostkov v kontekste psihologicheskoj sluzhby. (Mental health of children and adolescents in the context of psychological service). 4-e izd.,. Ekaterinburg: Delovaya kniga.
Edwards M., Davis H. (1999). Counselling children with chronic medical conditions. Child Psychology and Psychiatry Review, 4(1), 42–45. DOI: https://doi.org/10.1017/S1360641798221848
Krauel K, Simon A, Krause-Hebecker N, Czimbalmos A, Bottomley A, Flechtner H. (2012). When a parent has cancer: challenges to patients, their families and health providers. Expert Reviews, 12(6), 795–808. DOI: https://doi.org/10.1586/erp.12.62
Stein A, Dalton L, Rapa E, et al. (2019). Communication with children and adolescents about the diagnosis of their own life-threatening condition. The Lancet, 393((10176)), 1150–1163. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(18)33201-X. DOI: https://doi.org/10.1016/S0140-6736(18)33201-X
Uruntaeva G. A. (2001). Doshkol'naya psihologiya: Uchebnoe posobie dlya studentov srednih pedagogicheskih uchebnyh zavedenij. (Preschool psychology: Textbook for students of pedagogical educational institutions). Moskva: Akademiya.
Veraksa A.N. (2007). Rol' simvolicheskogo oposredstvovaniya v poznavatel'noj deyatel'nosti mladshih shkol'nikov (na primere osvoeniya opredeleniya funkcii na urokah matematiki). (The role of symbolic mediation in the cognitive activity of younger schoolchildren (on the example of mastering the definition of a function in mathematics lessons). Vestnik Mosk. Un-Ta., Psihologiya, 14(2), 31–44.
Vlasova G.I., Turchin A.S. (2020). Psihologicheskie proyavleniya vzaimodejstviya detskoj i vzrosloj subkul'tur. (Psychological manifestations of the interaction of children's and adult subcultures). Sluzhba Prakticheskoj Psihologij v Sisteme Obrazovaniya: Dostizheniya i Ustremleniya, 24, 212–218.
Vygotskij L.S. (1984). Sobranie sochinenij. (Collected Works). T. 6. Moskva: Pedagogika.
Zaharov A.I. (1986). Kak preodolet' strahi u detej. (How to overcome fears in children). Moskva: Prosveshchenie.
Ներբեռնումներ
Հրապարակված
Թողարկում
Բաժին
Արտոնագհր
Copyright (c) 2022 Գիտական տեղեկագիր

Այս աշխատանքն արտոնագրված է որպես a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

