ՖՐԱՆՍՈՒԱ ԴԵԼՍԱՐՏԻ ՈՒՍՄՈՒՆՔԸ ՈՐՊԵՍ ՄՈԴԵՌՆ ՊԱՐԻ ՍՏԵՂԾՄԱՆ ՀԻՄՆԱՔԱՐ

##article.authors##

  • ՌԻՄԱ ՊԻՊՈՅԱՆ ASPU

DOI-:

https://doi.org/10.24234/scientific.v1i43.15

Հիմնաբառեր-:

մոդեռն պար, ռիթմապլաստիկ պար, Դելսարտի համակարգ, էստեթիկ մարմնամարզություն

Վերացական

Հոդվածը նվիրված է Ֆրանսուա Դելսարտեի ուսմունքի ուսումնասիրությանը, որտեղ Ժենևիվ Ստեբինի և Սերգեյ Վոլկոնսկու երկու ստեղծագործությունների համեմատության հիման վրա փորձ է արվում հասկանալ տարբեր երկրներում ժամանակակից պարի ծագման և զարգացման փուլերը։ Հոդվածում նկարագրվում է, թե ինչպես Դելսարտի սաների շնորհիվ այս ուսմունքը տարածվեց ԱՄՆ-ում և Գերմանիայում՝ նպաստելով այստեղ ժամանակակից պարի առաջացմանը և ինչպես այն ներթափանցեց Ռուսաստան՝ հիմք հանդիսանալով ռիթմոպլաստիկ պարային ստուդիաների ստեղծման համար։ Ֆրանսուա Դելսարտի գաղափարները մեծ նշանակություն ունեցան և հեղափոխական դեր խաղացին թե՛ պարարվեստում, թե՛ թատրոնում, թե՛ երաժշտական ​​արվեստում։ Յուրաքանչյուր երկիր, ունենալով իր սովորույթները, աշխարհայացքներն ու պատմությունը, Դելսարտի այս անգնահատելի համակարգը մեկնաբանեց տարբեր ձևերով՝ օգտագործելով այն իր գաղափարների օգտին՝ խոսելու իրենց խնդիրների և դրանց հաղթահարման մասին: Նորագույն պարի ձևավորման և զարգացման գործում ունենալով մեկ միջուկ՝ ԱՄՆ-ում այն ​​կոչվեց ժամանակակից պար, Գերմանիայում՝ արտահայտիչ պար, իսկ Ռուսաստանում՝ ռիթմոպլաստիկ։ Ռուսաստանում և հարևան երկրներում Delsarte համակարգի տարածումից հետո զանգվածաբար սկսեցին բացվել ռիթմոպլաստիկ ստուդիաներ՝ շարժման մեջ նոր արտահայտություններ որոնելու համար։ Ֆրանսուա Դելսարտ համակարգի ուսումնասիրության մեջ մարմնավորված բոլոր գաղափարները լավ հիմք ծառայեցին 19-րդ դարի վերջին նոր պարային ուղղության զարգացման համար, որն ազատեց մարմինը և խոսեց ժամանակակից լեզվով։ Այսօր այս նոր պարային ուղղությունը բոլորին հայտնի է որպես ժամանակակից պար։

Հղումներ

Balet. Enciklopediya (Ballet. Encyclopedia). (1981). Moskva: Sovetskaya Enciklopediya.

Fahey, Joseph. (2005). "Quiet Victory: The Professional Identity American Women Forged Through Delsartism. Mime Journal, 23, 43–83. https://doi.org/10.5642/mimejournal.20052301.05 DOI: https://doi.org/10.5642/mimejournal.20052301.05

Franck, W. (2017). Delsarte and the History of Modern Dance. Journal of the Mind/Body Arts and Sciences, 18(1), 10–14.

Garraty, J. A., Mark C. C. (1999). American National Biography. (Vol. 24). New York: Oxford University.

Knyazeva M. L. (1990). Klyuch k samosozidaniyu (Key to self-creation). Moskva։ Molodaya gvardiya.

Lisician S. (1940). Zapis' Dvizheniya (Recording of movements). (Kinetografiya)., Moskva-Leningrad: Iskusstvo.

Pikon-Vallin, B. (1993). Gor'kaya mest' tel na Vostoke. Telo v igre: SHou, istoriya, obshchestvo (Bitter revenge of the bodies in the East. The body at play: Shows, history, society). Parizh, Franciya.

Ruyter, N. L. (1999). The cultivation of body and mind in 19th century American Delsartism. Westport Connecticut.London: Greenwood Press.

Stebbins, G. (1887). Delsarte System of Expression. Second Edition, New York: Werner.

Thomas, H. (1995). Dance, Modernity, and Culture: Explorations in the Sociology of Dance. London-New York: Routledge.

Volkonskij S. M. (1913). Vyrazitel'nyj chelovek. Scenicheskoe vospitanie zhesta (Expressive person. stage gesture education). SPb: Apollon.

ZHirode A. (1895). Mimika, fiziognomika i zhesty. Prakticheskij metod po sisteme F. Del'sarta (Mimicry, physiognomy and gestures. Practical method according to the system of F. Delsarte). Parizh: vossoedinenie knizhnyh magazinov.

Ներբեռնումներ

Հրապարակված

2022-08-24

Թողարկում

Բաժին

Articles