ՖՐԱՆՍՈՒԱ ԴԵԼՍԱՐՏԻ ՈՒՍՄՈՒՆՔԸ ՈՐՊԵՍ ՄՈԴԵՌՆ ՊԱՐԻ ՍՏԵՂԾՄԱՆ ՀԻՄՆԱՔԱՐ
DOI-:
https://doi.org/10.24234/scientific.v1i43.15Հիմնաբառեր-:
մոդեռն պար, ռիթմապլաստիկ պար, Դելսարտի համակարգ, էստեթիկ մարմնամարզությունՎերացական
Հոդվածը նվիրված է Ֆրանսուա Դելսարտեի ուսմունքի ուսումնասիրությանը, որտեղ Ժենևիվ Ստեբինի և Սերգեյ Վոլկոնսկու երկու ստեղծագործությունների համեմատության հիման վրա փորձ է արվում հասկանալ տարբեր երկրներում ժամանակակից պարի ծագման և զարգացման փուլերը։ Հոդվածում նկարագրվում է, թե ինչպես Դելսարտի սաների շնորհիվ այս ուսմունքը տարածվեց ԱՄՆ-ում և Գերմանիայում՝ նպաստելով այստեղ ժամանակակից պարի առաջացմանը և ինչպես այն ներթափանցեց Ռուսաստան՝ հիմք հանդիսանալով ռիթմոպլաստիկ պարային ստուդիաների ստեղծման համար։ Ֆրանսուա Դելսարտի գաղափարները մեծ նշանակություն ունեցան և հեղափոխական դեր խաղացին թե՛ պարարվեստում, թե՛ թատրոնում, թե՛ երաժշտական արվեստում։ Յուրաքանչյուր երկիր, ունենալով իր սովորույթները, աշխարհայացքներն ու պատմությունը, Դելսարտի այս անգնահատելի համակարգը մեկնաբանեց տարբեր ձևերով՝ օգտագործելով այն իր գաղափարների օգտին՝ խոսելու իրենց խնդիրների և դրանց հաղթահարման մասին: Նորագույն պարի ձևավորման և զարգացման գործում ունենալով մեկ միջուկ՝ ԱՄՆ-ում այն կոչվեց ժամանակակից պար, Գերմանիայում՝ արտահայտիչ պար, իսկ Ռուսաստանում՝ ռիթմոպլաստիկ։ Ռուսաստանում և հարևան երկրներում Delsarte համակարգի տարածումից հետո զանգվածաբար սկսեցին բացվել ռիթմոպլաստիկ ստուդիաներ՝ շարժման մեջ նոր արտահայտություններ որոնելու համար։ Ֆրանսուա Դելսարտ համակարգի ուսումնասիրության մեջ մարմնավորված բոլոր գաղափարները լավ հիմք ծառայեցին 19-րդ դարի վերջին նոր պարային ուղղության զարգացման համար, որն ազատեց մարմինը և խոսեց ժամանակակից լեզվով։ Այսօր այս նոր պարային ուղղությունը բոլորին հայտնի է որպես ժամանակակից պար։
Հղումներ
Balet. Enciklopediya (Ballet. Encyclopedia). (1981). Moskva: Sovetskaya Enciklopediya.
Fahey, Joseph. (2005). "Quiet Victory: The Professional Identity American Women Forged Through Delsartism. Mime Journal, 23, 43–83. https://doi.org/10.5642/mimejournal.20052301.05 DOI: https://doi.org/10.5642/mimejournal.20052301.05
Franck, W. (2017). Delsarte and the History of Modern Dance. Journal of the Mind/Body Arts and Sciences, 18(1), 10–14.
Garraty, J. A., Mark C. C. (1999). American National Biography. (Vol. 24). New York: Oxford University.
Knyazeva M. L. (1990). Klyuch k samosozidaniyu (Key to self-creation). Moskva։ Molodaya gvardiya.
Lisician S. (1940). Zapis' Dvizheniya (Recording of movements). (Kinetografiya)., Moskva-Leningrad: Iskusstvo.
Pikon-Vallin, B. (1993). Gor'kaya mest' tel na Vostoke. Telo v igre: SHou, istoriya, obshchestvo (Bitter revenge of the bodies in the East. The body at play: Shows, history, society). Parizh, Franciya.
Ruyter, N. L. (1999). The cultivation of body and mind in 19th century American Delsartism. Westport Connecticut.London: Greenwood Press.
Stebbins, G. (1887). Delsarte System of Expression. Second Edition, New York: Werner.
Thomas, H. (1995). Dance, Modernity, and Culture: Explorations in the Sociology of Dance. London-New York: Routledge.
Volkonskij S. M. (1913). Vyrazitel'nyj chelovek. Scenicheskoe vospitanie zhesta (Expressive person. stage gesture education). SPb: Apollon.
ZHirode A. (1895). Mimika, fiziognomika i zhesty. Prakticheskij metod po sisteme F. Del'sarta (Mimicry, physiognomy and gestures. Practical method according to the system of F. Delsarte). Parizh: vossoedinenie knizhnyh magazinov.
Ներբեռնումներ
Հրապարակված
Թողարկում
Բաժին
Արտոնագհր
Copyright (c) 2022 Գիտական տեղեկագիր

Այս աշխատանքն արտոնագրված է որպես a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

